Het mooie Martinique, en de stakingen - Reisverslag uit Le Marin, Martinique van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu Het mooie Martinique, en de stakingen - Reisverslag uit Le Marin, Martinique van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu

Het mooie Martinique, en de stakingen

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen, Esther, Amy en Daan

12 Februari 2009 | Martinique, Le Marin

Het is hier op Martinique spannend aan het worden, de voorraden in de winkels raken langzamerhand op en dat betekent dat er rijen mensen voor de kassa staan en dat veel producten niet meer te krijgen zijn.

Dat zou niet erg zijn als je geen schip hoeft te "storen" zoals dat heet, en dat willen wij nu juist doen.

Afijn van de ene supermarkt naar de andere en lang wachten en dan komt het wel goed.

We vertrekken vrijdag 13 feb naar Dominica, wellicht nog even een tussenstop bij St Pierre alhier. een plaats op Martinique die door een vulkaan bedolven werd.

Dominica zal veel natuurpracht hebben en verder heel weinig te bieden is het verhaal, dus we gaan het nog wel zien de komende dagen.

In Le Marin hebben we de ankerrollers voorop laten repareren, bij een nieuw schip valt er wel eens wat uit elkaar en dit keer de ankerinstallatie. De deurknoppen vielen onderweg ook 1 voor 1 van de deuren en zo zijn er nog wat kleine mankementjes.

verder een goed schip de Jeanneau Sun Odyssey 42i, zeilt lekker en is ruim van binnen.

Kees en Simone komen aan boord vanavond met baby Pascal, dus vanaf nu wat meer drukte op de EMA 4.

Later weer meer.

• 12 Februari 2009 - 20:49

Jacqueline:

Heej, fijn, bezoek van tuus. En dan hebben ze misschien wel pindakaas en drop en zo mee, dat scheelt weer in de boodschappen ;-)
    Wat meer drukte, maar ook veel gezelligheid. Veel plezier en doe iedereen de groetjes !

• 12 Februari 2009 - 20:55

Crusader:

Hoi,
    Hopelijk is er nog wel eten op het volgende eiland.Anders moet je maar een cruiseschip enteren. Genoeg voedsel daar aan boord.
    Veel zeilplezier met z'n allen. Groetjes aan Kees en Simone.

• 15 Februari 2009 - 07:59

Barbara:

Hey allemaal,

Klinkt wel griezelig..lange rijen in de supermarkt, maar anders moeten jullie maar overleven op de mooie visjes in zee...

Groetjes daar en veel plezier met K,S en P.

• 16 Februari 2009 - 08:28

Steven:

Dominica, is prachtig! Het op één na grootste warm water meer (lees bijna kokend water) en heeft een eigen zoet water rivier :).

Veel plezier daar (wat is storen?) Iedereen groetjes...

• 16 Februari 2009 - 14:23

Frank En Simone:

Hey,
    de foto's zien er goed uit. En we zijn wel een beetje jaloers op jullie. Het zwemmen in de zee kan hier nog net niet. Succes met het zeilen naar de volgende bestemming.
    Met ons is alles goed. Nog 4 dagen werken en dan gaan we ook een weekje weg. Maar daar is het nu op het moment -5 graden. Maar wel genoeg sneeuw.

Groetjes.

• 18 Februari 2009 - 13:57

Michelle Augustinus:

Hey Coen,

Ziet er goed uit allemaal! Geniet ervan!!

Groetjes

Michelle

• 18 Februari 2009 - 17:42

Remco En Calesta:

Heej vakantiegangers!
    Wat een prachtige foto's zeg! En dat terwijl het hier hartstikke koud is, gemeen hoor! Leuk dat jullie een foto hebben gemaakt van het Jan Bosch huis! Grappig! Zo te zien is bij jullie alles meer dan ok, bij ons gaat ie ook goed. Over een ruime week gaan wij ook op vakantie, maar dan naar de sneeuw! Jaloers? ;-)

Nou, we wensen jullie nog heel veel plezier, groeten aan Kees en Simone en de kleintjes!

Groeten Remco en Cales!

• 22 Februari 2009 - 13:41

Marion, Laurent & Sarah Riffelmacher:

Beste familie,
    Helaas een te late reactie maar de afgelopen periode niet zoveel tijd gehad om op de site te kijken. Ik begrijp uit jullie reisverhalen dat jullie ondertussen alweer van het eiland af zijn dus helaas geen mogelijkheid meer om jullie uit te nodigen voor een cocktailtje. Zo te zien gaat alles goed en genieten jullie van al het moois in de buurt. Hier op Martinique is de staking nog steeds niet voorbij dus helaas nog geen open grote supermarkten en ook de benzine is nog lastig te krijgen - zo ongeveer 4 uur wachten voor Euro 30 benzine. Ook de school is nog steeds niet open dus onze Sarah (5jaar) moet zich nog even thuis vermaken. (veel heen en weer gelogeer tussen vriendinnetjes want iedereen heeft hetzelfde probleem). Mochten jullie toch nog terug komen op Martinique laat het dan even weten per directe mail - mlriffelmacher@live.nl - deze lezen we namelijk wel iedere dag. Veel plezier nog en wie weet tot horens/ziens
    Marion

• 25 Februari 2009 - 17:29

Andre En Monique:

Leuk om jullie avonturen te lezen! Zo te lezen gaat het prima met jullie. Hier in de Zwanenbalg mis je niet veel hoor, het is hier koud en grijs buiten. In ieder geval wél groetjes van ons en nog veel plezier daar in de zon.

Andre en Monique