Sint Eustatius, ofwel Statia, een belevenis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu Sint Eustatius, ofwel Statia, een belevenis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu

Sint Eustatius, ofwel Statia, een belevenis.

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen, Esther, Amy en Daan

24 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

We hebben weer een keer verbinding, dus snel even bijwerken en later weer fotootjes er bij plaatsen.

Ondertussen liggen we aan een Mooring voor de kust van Statia, een mooi eiland met een indrukwekkende geschiedenis. op school leerde je vroeger nog dat er nederlandse eilanden waren en dit is er dus een van. Met een vulkaan(the Quill)er op, die het niet meer doet maar waar je wel goed op kunt klimmen en dat hebben we dan ook gedaan, tijdje bezig maar dan heb je wel een mooi uitzicht naar de omringende eilanden.

We zijn hieraan voorafgaand op St.Kitts geweest waar we een Tour hebben gedaan met een gids, rondje eiland, met veel mooie punten zoals een oud fort uit de glorietijd van de eilanden,enorm uitgebreid en groot, fort Brimstone hill.

Voor St Kitts was Nevis aan de beurt, het ligt op de kaart dicht bij elkaar maar je bent wel even aan het zeilen voor je weer bij de volgende haven of ankerplaats bent.

Nevis is een liefelijk eilandje waar in ieder geval veel moorings voor de kust liggen. Dat is wel handig voor de zeiljachten die daar komen. Om vervolgens uit je Dinghy aan wal te komen is dan een uitdaging in verband met hoge swell, een golf die je bootje hoog optilt en laat zakken.

Voor Nevis was Antigua aan de beurt en hier lagen we drie dagen aan Nelsons'Dockyard, een prachtig haventje met veel mooie schepen. Het sprak ons wel aan om daar te liggen.

Voor Antigua was er nog Guadeloupe, een eiland dat Frans is en waar ze aan het staken zijn. Dus geen voorraden te krijgen.

Al met al een korte impressie van wat zich in 1,5 week kan afspelen, onderweg vingen we ook nog een grote vis die voor het avondmaal kon zorgen. Een dikke Yellowfin Tuna, heerlijk op de BBQ .

Vele mijlen gezeild en op alle eilanden is weer iets nieuws te beleven, later als er betere internetverbinding is zal ik er meer over vertellen.

for now bye bye

• 25 Februari 2009 - 07:42

Jacqueline:

drukke dagen ! en is er niet bijna een verjaardag te vieren ? ;-)
    hoewel, het leven lijkt daar wel continu feest. geniet er van !
    zijn Kees en Simone er al ?
    groetjes aan iedereen !

• 27 Februari 2009 - 18:33

Gerard Slump :

Ik ben stikjaloers, maar dat wist je al zeker? Veel plezier daar en ik volg jullie belevenissen via het web! Groetjes,
    Gerard

• 27 Februari 2009 - 22:50

Bo, Diek En RJ:

Hieperdepiep HOERAAAAAHHH! Gefeliciflappert met alweer 21 lentes vanuit het koele koude Noord-Oosten. We zitten nog in onze jetleg na te genieten van onze snowboardavontuurtje. We hebben ook mooie foto's....wel in een iets andere style dan die van jullie, hahahaha. Deze stuurt Robbie wel even op! ... weeet namelijk niet hoe het moet! Tot snel en veel plezier jarige joppie. Dikke kussen van ons!

• 28 Februari 2009 - 08:34

Maarten:

Hey Coen en familie,

Ik ben echt stinkend jaloers! Geniet er van. Ik volg jullie avonturen wel vanaf hier.

• 28 Februari 2009 - 15:35

Frank En Simone:

Van je flapstaart.

Ook wij zijn weer terug van het snowboardavontuur. Ga zo mijn jetlag uitslapen, want weer in 1 ruk teruggereden. Maak er een leuke dag van. Je kan de video's bewonderen als jullie weer terug zijn. Zal wel wat foto's mailen als ik weer achter mijn pc zit.
    Dikke Kus van ons

• 28 Februari 2009 - 15:35