Simpson Bay is the place to be voor een verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu Simpson Bay is the place to be voor een verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu

Simpson Bay is the place to be voor een verjaardag

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen, Esther, Amy en Daan

28 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Tijdens zo een lange trip kan het altijd gebeuren dat er een jarige aan boord is, de eer is aan Esther die aan boord van de Ema IV haar feestje mag vieren.

Balonnen en slingers horen er bij en ook gebak en koffie.

Verder zijn vandaag de 28e onze opstappers Kees, Simone en Pascale van boord gegaan Zij vliegen terug en wij varen verder na een leuke tijd met zijn allen te hebben gevaren. Baby Pascale had het reuze naar haar zin tijdens het varen.

Nu is Marianne aan boord als crew de komende weken en we gaan een aantal eilanden bezoeken.

Vandaag hebben we op Sint Maarten bij de brug de schepen toegeroepen die langs de Spinaker bar varen, ze varen dan de Simpson Lagoon in en het publiek op het terras kan de boten bijna aanraken. Het hoort er bij en zeker zo vlak voor de Heineken regatta is het erg druk hier.

We gaan niet mee doen met de regatta, wij varen een andere koers.

We hebben nog een barracuda gevangen, maar niet opgegeten aangezien de vis misschien sigueterra heeft en dat is niet zo een fijne ziekte om op te lopen.
Kees was de vis al aan het schoonmaken op het achterdek, maar de havenautoriteiten wezen ons er op dat er veel kans op die ziekte is, dus jammer voor het werk dat al gedaan was.

Sint Eustatius zal ons zeker bijblijven, Coen was naar de kant in de avond om de site bij te werken en de rest lag lekker in de hutjes te lezen of te slapen
Nietsvermoedend lag Esther te lezen en hoorde buiten lawaai. Zij dacht dat het Kees was die de Mooring controleerde. Toen het lawaai aanhield en er geschreeuw te horen was stak Esther haar hoofd door het voorluik en riep Wat moet dat daar!

Er was een man, Maarten van de Passaat, bezig om ons schip vast te binden aan zijn schip. Wij waren namelijk losgeraakt van onze mooring.
We dreven rakelings langs de Pasaat en de bemanning kon een botsing voorkomen.

Ondertussen was Coen van de kant terug aan het varen en hij zag geen schip meer liggen.Een korte speurtocht volgde en daar was dan de aktie te zien, Maarten die een Mooring zocht in het donker en Kees en Esther op de Ema IV die achter hem aan voeren.

Een mooring is overigens een boei waar je je schip aan vast kunt leggen. Je hoeft dan geen anker uit te gooien maar maakt een lijntje vast aan de mooring. Onze mooring was losgeraakt van zijn blok beton en zo drijf je dan weg de nacht in.

Het kan voorkomen dat je uren lang drijft voor je er achter komt en dan is het schrikken voor de bemanning.
Vraag maar na aan de Ladies in good shape uit Amsterdam die enkele uren bij Fort de France ronddreven.

• 01 Maart 2009 - 21:21

Jacqueline:

wat een leuke manier om je verjaardag te vieren !
    gefeliciteerd !
    het kleurverschil met de Nederlandse gasten is erg duidelijk, haha, jullie zijn echt bruin !
    spannende avonturen, gelukkig goed afgelopen. groetjes aan Marianne en tot gauw weer !

• 02 Maart 2009 - 14:41

Saskia (collega):

Hoi Esther,

Ik lees met veel plezier jullie reis verslagen :-) Wat een geweldige ervaringen. En natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd! Hier alles goed.

gr. Sas