Dominica is mooi, prachtige natuur. - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu Dominica is mooi, prachtige natuur. - Reisverslag uit Roseau, Dominica van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu

Dominica is mooi, prachtige natuur.

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg Coen, Esther, Amy en Daan

19 Maart 2009 | Dominica, Roseau

Na enkele dagen Jolly Harbour op Antigua zijn we nog gaan varen naar NonSuchBay, waar je achter een rif kunt liggen in je boot en dan zie je de oceaan voor je! Onze opstapper marianne was inmiddels al met het vliegtuig vertrokken.

Leuke zeiltocht tussen de riffen door en dan lig je geweldig. Het is strak navigeren op de instrumenten, esther kijkt beneden of we goed gaan op de kaart en ik stuur op haar aanwijzingen. Enkele dagen op een soort prive strandje kunnen liggen en toen nog een dagje English Harbour, mooie historische site.

Vervolgens zeilen naar de volgende bestemming, 95Nm in 14,5 uur gevaren en toen waren we in Portsmouth, Dominica. We kwamen in het donker aan en moesten tussen de schepen door, die helaas geen van allen een ankerlichtje aan hadden staan, best wel lastig om ze dan te zien.

We zijn dus weer op Dominica aangeland, een mooi eiland en dat hebben we nu ook van dichtbij eens bekeken. Een tour met een gids er bij is gisteren het hoogtepunt geweest van de dag.
Gids Michael heeft ons in een oud Toyota busje rondgereden en daarbij stopte hij regelmatig om ons diverse planten en bomen en fruit en vruchten en bloemen te laten zien. Geweldig zo mooi. We zijn bij de Red Rocks geweest, een gebied met mooi glooiende heuvels die uitgesleten zijn in rode klei. Vervolgens ook nog in een riviertje gezwommen ergens midden in het prachtige woud, stukje rijden over de bergen en wandelen in het bos, maar dan heb je ook wel wat.
Twee nachten voor anker gelegen in de rustige Rupert Bay en nu zijn we alweer bij Roseou aangekomen, dicht bij de cruisschip kade dit keer, vorige keer moesten we een lang stuk lopen om iets te zien. We liggen nu vlak naast de Maasdam voor anker, ze vaart vanavond weer weg.

Wij gaan morgen naar Martinique verder, Schoelcher Bay is het doel en daar is dan weer een mooi strand.

Groetjes van ons drietjes uit een warm land. Vissen vliegen om ons heen in het donker, je geloofd het niet maar toch zijn ze er.

• 20 Maart 2009 - 08:50

Steven:

Top foto's, wat een feest. Veel plezier op Martinique (net frankrijk met palmbomen :).

• 20 Maart 2009 - 12:25

Jacqueline:

Alle gasten weer naar huis ? Weer met jullie drietjes ?
    Hoe dan ook is het genieten ! Veel plezier !

• 20 Maart 2009 - 17:33

Paul Spaans:

Coen, ik zie dat je een geweldige reis aan het maken bent. En wat een geweldig schip!
    Goeie timing ook om zo'n reis te maken want zoals je vast al weet zijn hier eerst de rivieren en sloten bevroren geraakt en nu ook de economie.
    Geniet ervan en ik zal je reis wel volgen
    groeten (ook aan Esther en Amy)
    Paul
    ps. Nog wat nieuws vanuit Nederland: Ik ga trouwen in augustus

• 23 Maart 2009 - 12:50

Kyle:

Vliegende vissen. Volgens mij zijn jullie er nu te lang weg, als je met hallucinaties begint. Als het niet daarom is dan maar puur uit solidariteit met de rest van ons vroegtijdig terugkomen.

groet,
    Kyle

• 23 Maart 2009 - 14:48

Richard:

nou coen dit doe je goed. nu de wind nog in je zeilen houden dan kom je r vanzelf groet,R.

• 23 Maart 2009 - 21:43

Tamar:

Hoi Coen, Esther en amy

Hoe is het met jullie? Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken zeg! Prachtige foto's! Af entoe spiek ik ff op jullie site!

Wanneer gaan jullie naar Florida? Dat gaan jullie zeker leuk vinden...... alles is groot! Gaan jullie ook naar Orlando -disneyworld of Seaworld entree is erg prijzig maar het is zeker de moeite waard! Vooral voor Amy!

Wat wordt ze groot zeg, nu zwemt ze al met flippers! Echt grappig!

Veel plezier en geniet er nog lekker van!

BIG XX Tammie & Iw