Star Voyage, bienvenu EMA4 - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu Star Voyage, bienvenu EMA4 - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van Coen, Esther, Amy en Daan - WaarBenJij.nu

Star Voyage, bienvenu EMA4

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg Coen, Esther, Amy en Daan

02 April 2009 | Martinique, Fort-de-France

Vandaag, 2 april 2009, zit onze zeiltocht er op, na drie maanden met veel plezier te hebben gezeild op het mooie 42 voets jacht EMA IV zijn we nu van boord gestapt.
Om vier uur in de ochtend al, want onze vlucht naar San Juan en vervolgens Miami, vertrekt om half acht. En ja, het klopt, we gaan nog een aantal weken in Florida rondreizen en genieten van alles wat we daar tegenkomen.

eerst nog onze laatste avonturen op St Lucia, we zijn vanaf Rodney Bay naar Marigot Bay gevaren en daar hebben we een aantal dagen achter ons anker gelegen, lekker gezwommen in het zwembad van Discovery hotel en gewandeld in de omgeving.

Vervolgens dinsdag teruggevaren naar Martinique, een afstand van ong. 23 Nm, nautische mijlen. Het woei weer over het dek, op een zeker moment zag ik weer de aan ons bekende cijfers van 30 knopen wind op de meter, tot 34 en 35 toe. Dat is dan wel leuk op zo een laatste tocht. Gelukkig ging alles weer goed en hebben we nog een mooie dag op Martinique door kunnen brengen.

Bootje schoonmaken, laatste dingen regelen en inpakken vullen een dag heel snel.

Gelukkig was het donker bij vertrek, dat scheelt een stuk ten aanzien van de traantjes.

We hebben ruim 1200 Nautische Mijlen, Nm gevaren en daarvan ruim 228 uur de motor aangehad, ook om stroom te draaien dus we weten niet hoeveel uren we op de motor gevaren hebben.

tot later.

• 02 April 2009 - 10:26

Jacqueline:

Het maakt een hoop goed dat jullie nog een paar weken van een heerlijke vakantie gaan genieten. Je moet tenslotte bijkomen van drie maanden zeilen ;-)
    Geniet er van !

• 02 April 2009 - 12:22

Crusader:

Veel plezier in Florida, met hopelijk wat minder wind maar wel lekker veel zon.